Dagen efter.

Publicerat: september 20, 2010 i Uncategorized

Ouch.

Ett val i klass med 2006, då PP bara var några månader gammalt. Inte ens lilla pessimistiska jag hade väntat mig det. Gammelpartierna har uppenbarligen lyckats med att skrämma upp svenska folket till den milda grad att vi hellre stänger gränserna och klamrar oss fast vid det vi är vana vid, istället för att bygga upp kunskap, tolerans och kritiskt tänkande, vilket jag är övertygad är ett långt bättre vapen mot rädsla än vad censur, övervakning och att stänga ute människor någonsin kommer vara. Svenska folket har sagt sitt, jag respekterar det, men jag tycker att det är tragiskt.

Kommentera

