Din Sko – för den blir fan aldrig min

Publicerat: december 16, 2010 i Uncategorized

Nu har jag försökt att köpa skor i typ en halvtimme. Din Sko har rea, och vi vet ju allihop att mina pupiller blir till snygga kläder när jag ser ordet rea nånstans. Den här rean är lite speciell, för att ett par skor som reas ut är ett par som jag har dreglat över i mer än en månad. Eftersom de är på rea, och min tur-kvot redan är uppfylld iom att de där skorna faktiskt var på rean, så utgår jag ifrån att de INTE finns kvar om en vecka när jag får mitt CSN. Eftersom jag är med i Club Nilson-group får jag dessutom 10% rea på rean.

När skorna väl låg i kundvagnen och jag skulle göra själva beställningen så skulle jag typ logga in om jag redan var kund. Testade för säkerhets skull med mina club-uppgifter, det gick inte. Om man var ny kund skulle man skriva in sitt personnummer, och så hämtar de ens folkbokföringsadress. Det fanns ingen sån här liten smart guide för i vilket format personnumret skulle vara (ååmmdd-xxxx) utan man fick pröva sig fram tills det ploppade upp en adress. Det format som gav resultat var på 12 tecken.

Fick även fylla i typ mobilnummer och mailadress, och personnumret skulle stå igen. Det var dock ifyllt automagiskt eftersom jag skrev in det lite tidigare, och det var fortfarande formatet på 12 tecken. Jag klickade på ”Jag är redan medlem” i Club Nilson-grejset och det stod att jag hade fel format på personnumret. Inte vad som var rätt format, utan bara att jag hade fel. Testade alla möjliga kombinationer, men ingenting funkade. Det var fel helt enkelt. Till slut tänkte jag att jag får väl skita i den där rabatten, 10% på 300 är ju liksom en struntsumma, speciellt efterom skorna redan var på rea och jag ändå hade tänkt köpa dem, rea eller inte.

Jag klickade i att jag ville ha på faktura (woo, Lyxfällan nästa osv) och fick även där skriva in mitt personnummer. Den rutan såg ut såhär ________-____, alltså, sammanlagt 12 tecken. Ni ser mönstret. Sen klickade jag på den där knappen när det inte är någon återvändo typ. Den ba hej ditt personnummer måste vara på 10 tecken.
RAGE.

Testade fan att ändra på allt, på alla tre rutorna med personnumren, alla olika kombinationer, och jag har verkligen ingen aning om hur man ska göra. Är det någon annan som har lyckats eller misslyckats att beställa på Din Sko’s onlineshop? PLZ, tell me! Ska ringa deras kundtjänst imorgon, tycker synd om stackarn som ska ta emot det samtalet…

Jag vill verkligen verkligen ha de där skorna alltså.

Kommentera

