Fetma

Publicerat: december 28, 2010 i Random

Idag tänkte jag köpa en skinnklänning att ha på nyår. Jag skojar inte när jag säger att jag var på nästan varenda klädaffär på hela Överby. I ren desperation gick jag t.o.m. in på Indiska och kollade om de hade en skinnklänning. De flesta affärerna hade ingenting alls, vissa hade fula klänningar, och ett fåtal hade snygga. H&M hade en skitsnygg, som faktiskt passade (alltså, jag kunde dra upp dragkedjan), men den var preciiiis för tajt, så jag såg lite väl blobbig och valkig ut.

Lindex (omg) hade också en skitsnygg! Provade den i 38, tänkte vara lite generös med storleken eftersom jag brukar ha 36/38. JAG FICK INTE UPP DRAGKEDJAN! Fattar ni ångesten?! De hade såklart inte klänningen i 40 heller. Jaja, Lindex har ju snygga underkläder tänkte jag, och hittade några snygga bh:ar. Ingen i min vanliga storlek passade. Nu snackar vi inte bokstavs-storleken (aka den storleken man vill ska växa) utan det var siffran.

Jag gick till ICA Maxi och köpte en stor godispåse att tröstäta när jag kom hem. Och det var först när jag kom hem som jag ens reflekterade över faktumet att jag köpte en godispåse för att jag kände mig ledsen och tjock.

Ingen skinnklänning blev det heller.

Kommentera

