Men för livet

Publicerat: januari 3, 2011 i Random

Plattångsincidenten alltså… För att hämnas fyndade jag ju en ny plattång på mellandagsrean, nån svinbra från OBH Nordica till ett riktigt bra pris. Eftersom mitt hår är rätt slitet behöver jag inte ha plattången så varm, så den värmer upp sig på 5 sekunder. Och nu är det inte några vanliga Nedmyr-överdriver-5-sekunder, utan 5 riktiga sekunder. Den förra tog snarare 5 minuter på sig att bli varm (anledningen att jag alltid glömde den på golvet), så jag har ju redan mindre chans att klanta mig igen.

Tyvärr har jag liksom inget riktigt bra ställe att hänga upp plattången på medan den svalnar, så den får ligga på golvet, men jag är skitnoga att lägga den på ett ställe där jag vet att jag inte kommer sätta fötterna i första taget. Men varje gång den ligger där, om den svalnar, eller om jag bara har lagt den ifrån mig för att hämta en hårborste på villovägar eller något, så får jag alltid lätt ångest när jag känner foten mot badrumsgolvet.

Kommentera

