Högskolan! Sluta ge mig livskriser!

Publicerat: januari 19, 2011 i Random

Jag satt här i godan ro och sorterade mina viktiga papper (nåt ska man ju ha ordning på) och så hittade jag ett papper som jag fick i somras när jag blev antagen till högskolan. Det står:

”Välkommen till den mest spännande och givande tiden i ditt liv, din tid som student!”

Fattar verkligen inte varför man skriver så. På vilket sätt är det positivt? Jag får bara ångest inför framtiden. Och det är liksom framtiden man har i åtanke när man söker till högskolan… Jaha, om 2,5 år när jag är klar, då kommer det bara att gå utför. Mitt liv kommer aldrig bli lika roligt igen.

kommentarer

Kommentera

