Ny dator

Publicerat: februari 9, 2011 i Random

Häromdagen hörde jag ett smattrande ljud. Jag stängde av ljudet på wow-laptopen, jag stängde av Roberts högtalare, och ljudet lät fortfarande. Det som inte fick hända höll på att hända. Det var inifrån min dator som det smällde. Min dator är typ 4 år och halvdöd, en liten bit på kanten där jag brukar lägga handleden har lossnat så den är tejpad, den kraschar av all flash om jag kollar på webbtv och den är allmänt utdaterad hårdvarumässigt. Ni kan tänka er ångesten jag kände när det började låta. Klumpen i magen, lyssnade febrilt varifrån ljudet kom, vad det kunde vara…. ”Men vänta lite? Låter det inte som ett tangentbord?” Tabbade runt i Firefox och insåg att jag hade glömt bort att jag hade stängt av Adblock, och så var det nån jävla reklam som hade ett tangentbordsljud.

Den ångesten alltså. Herregud. Idag gick jag till banken och satte in pengarna jag fick i julklapp, och har slutligen bestämt mig för en MacBook Pro 15″ istället för en 13″. Jag får nog ligga lågt på skofronten framöver… Men fy satan vad bra det kommer bli!

Kommentera

