Helgen

Publicerat: mars 14, 2011 i Random

Helgen har varit väldigt trevlig, och väldigt hemsk. Robert har varit magsjuk, och jag hatar hatar hatar spyor. Jag sprang hemifrån så fort han spydde på morgonen och kom hem runt 21.30 den kvällen. Var hemma med lite nyponsoppa åt stackarn på dagen, men that’s it. När jag kom hem satte jag mig i matsalen, ett litet utrymme på typ 4-5 kvadratmeder med glasdörrar, och där stannade jag. Byggde en liten säng på golvet av ett täcke, en morgonrock, en sovsäck och så en halsduk och en stickad tröja som kudde. Där sov jag i två nätter. Det är inte kul att ha en etta när ens pojkvän blir sjuk alltså, sova på golvet är lite väl hardcore..

Jag var som sagt hos Erik i lördags. Det var trevligt, snackade med en som jobbar på N3, tydligen får man ta lektioner på kulturskolan fram tills att man är 25. Blev riktigt pepp på att börja spela igen alltså, det är inte så kewlt att bara spela till spotify. Frågan är: elbas eller kontrabas? Jag har en elbas, men har aldrig tagit elbaslektioner. Jag har ingen kontrabas, men tog lektioner i 10 år. Hmm, måste fundera på det här…

Igår var Roberts föräldrar här och firade hans födelsedag. Vädret var inte förjävligt, så vi tog en promenad vid slussarna 🙂

Kommentera

