Hipster-varning

Publicerat: mars 20, 2011 i Random

Eller så känns det i alla fall. Jag kan verkligen inte plugga hemma, det går inte. Dels finns det för mycket distraktioner… Google Reader, WoW, Nintendo Wii, ritblock, böcker osv. Dels kan jag inte koncentrera mig om det är tyst. Jag behöver skitmycket ljud. Jag brukar plugga på Strandgatan, där är det alltid mycket ljud, speciellt på kvällarna, men i torsdags när jag tentapluggade tänkte jag gå till Espresso House, omväxling liksom. Det gick verkligen inte bra. För lite ljud och för stora fönster, kollade ju mer på folk som gick förbi än i boken. Känner mig alltid som värsta hipstern när jag cafépluggar. Speciellt om jag har med mig min mac. Sist hade jag iof inte macen, men jag hade mina glasögon. Herregud, jag har blivit en sån där mediaperson.

Kommentera

