Sanndröm

Publicerat: mars 27, 2011 i Random

Inatt hade jag en riktigt otrevlig dröm. Det är nästan så att jag vill klassa den som en mardröm. Jag drömde att jag vaknade och gick upp ur sängen, tittade ut genom fönstret, och hela Trollhättan var täckt av snö igen. Denna vedervärdiga vita substans som helt skamlöst trillar ned från himlen i tid och otid. Speciellt otid. Till slut vaknade jag på riktigt, gick upp ur sängen, tittade ut genom fönstret och hela Trollhättan var tack och lov inte täckt av snö. 10 plusgrader. Det såg ut som igår, fast typ 1000 gånger stormigare. ”Good enough!” tänkte jag, och åkte ut till Överby med Robert.

På väg mot busstationen, typ vid högskolan började det snöa. ”Jaja” tänkte jag, ”det slutar nog snart, det är ju så många plusgrader”. Det slutade inte. DET SLUTAR FAN ALDRIG!!!! När när när när när när när ska jag slippa den här vidriga skiten? Trodde att den globala uppvärmningen var just det, global, men icke.

Och så den eviga blåsten på det. Alltså, jag skojar inte, det blåste inte såhär mycket för några år sen. Det var inte såhär kallt för några år sen. Vad har hänt? Jag kan tänka mig att leva med regn, moln, kyla och snö, men bara om jag slipper vinden. Borde kolla upp den mest vindstilla (civiliserade) platsen på jorden och flytta dit. Manisk? Ja. Jag vill inte leva såhär längre. Alltså, jag känner mig så förnedrad när jag går ut. Helt sprayad med kallt vatten överallt, haltandes för att skorna är fulla av gruset som har legat på vägarna i otaliga månader för att man inte ska halka på DEN FÖRBANNADE JÄVLA FITTSNÖN. Nu får det fan ta och vara nog. All jäkla tragik i det här landet alltså. Alla som går omkring och huttrar i för tunna kläder för att vi låtsas att vi bor i ett land med trevligt väder, alla tjejer som snubblar fram i äckelgruset på sina fina klackar, alla som blir helt maniskt lyckliga och ropar vår (det nya ”ropa varg”) så fort solen tittar fram lite. Jag skäms över att vara en del av det, patetiskt är vad det är.

I min drömvärld är alla gångvägar och trottoarer inglasade. Ingen vind, inget väder. ❤

Så. Behövde bara få ur mig lite hat. Circulate, nothing to see.

Kommentera

