Mobbad

Publicerat: mars 31, 2011 i Random

Usch, idag hände något pinsamt i skolan. Jag hatar att sitta i mitten i klassrummet, jag sätter mig alltid ute på ena kanten automagiskt liksom. Idag var inget undantag, men idag var inte Frida och Alexandra i skolan, så jag satt ensam. No problem, jag har inget emot att sitta själv liksom, men ingen annan i klassen hade satt sig på kanten, så jag måste ha sett jävligt mobbad ut. Vi skulle dela upp oss i grupper för seminariet och läraren började prata om att hon inte ville se att nån blev utfryst och inte fick vara med i nån grupp och att det är så tråkigt när vuxna människor mobbar ut varandra osv osv, och så spänner hon ögonen i mig när hon säger det. Efter lektionen så stod jag (ensam) utanför biblioteket och läste ikapp twitter och övervägde att sitta kvar i skolan och plugga lite, och så kom läraren gående och så står jag där ensam och umgås med min mobil.

Hon kollade så medlidsamt på mig att jag bara ville skrika typ ”Jag är inte så mobbad som jag ser ut, de jag brukar umgås med råkar bara inte vara här idag!!!”, men det hade blivit som värsta IT-crowd-grejen när Roy springer efter sin framgångsrike f.d. klasskompis och ba ”I’m NOT a window cleaner!!!!” och det blir mer pinsamt än om han hade hållt tyst. Herregud.

Kommentera

