Fåglarna

Publicerat: juni 15, 2011 i Uncategorized

Igår när jag och Robert var på väg hem från stan blev vi anfallna av två fiskmåsar. Vi var nästan hemma, så hörde jag massa mås-skrik, inte så konstigt, det är ett soprum precis bredvid huset, men sen hörde jag Robert som ba ”FFFFFFUUUUUU de har ungar” och sen var det bara att springa och försöka få upp luvan på tröjan över huvudet innan fåglarna tog mitt hår. Vi råkade få måsungar i trädgården hemma i Arvika en gång, och om man skulle ut och fixa med tvätten eller hämta glass i frysen i pannrummet var det bara att gå med en kratta och vifta ovanför huvudet… Jävla aggressiva fåglar, tur att vi klarade oss. Men jag var skakig bra länge efteråt alltså, fan vad jag hatar naturen…

I fredags kom det in en liten talgoxe eller nåt hos mina föräldrar. Är det nåt i fågelmaten så här års eller?!

Den flög rakt mot böckerna. En kulturell talgoxe minsann!

Sen kände den för en liten mys-stund i soffan. Kameran kände för att fokusera på Hannes studentblommor.

Den försökte gömma sig. Fail.

Sen blev den trött och satte sig på golvet

Ja, om jag hade varit snabbare med att springa bort från mitt gömställe hade jag lyckats få en bättre bild på att fågeln sitter på morfars fot, men nu blev det en bild på en blomma och en filt eller en duk eller nåt istället.

Kommentera

