Metaltown

Publicerat: juni 20, 2011 i Uncategorized

Femtonåriga Nedmyr hade varit nöjd om hon hade vetat vad tjugoettåriga Nedmyr har gjort den här veckan. Ett par Dr. Martens inhandlade och System of a Down live.

Fan, det var bra grejor. GP’s recensent imponerades av den textkunniga publiken, med rätta! Allsång på Skansen kan slänga sig i väggen, Allsång på Metaltown är nya grejen. Jag har på senare år blivit mer och mer imponerad av att SOAD lyckas med konststycket att få stämsång att låta hårt, och i fredags lyckades de fan att få allsång att bli hårt. Cred. Synd bara att en del av ljudet försvann i blåsten.

Återkommande besökare på den här bloggen vet att jag gillar att klaga på saker och ting, men jag vete fan om jag ens pallar att klaga på att Metaltown har flyttats så långt ut på Hisingen att det borde hetat Metalfarm istället, alltså, jag tyckte att System of a Down var så bra att jag vill inte besudla det här inlägget med logistik-whine. Nä, jag tar det i ett annat inlägg istället om jag orkar klaga.

Här kommer lite bilder. Betoning på lite, jag tänkte inte på att ta med min gamla digitalkamera, och min mobil dog ett par låtar in på System of a Downs spelning, varför kan jag ta i det eventuellt kommande whine-inlägget.

Jag köpte en förjävla ful regnkappa som man lätt skulle kunna ta på sig över jacka och väska ifall det skulle börja ösregna. Det ösregnade inte. Tur det.

Anvil hade kvällens helt klart nöjdaste sångare.

Stanne fick vara med och sjunga med At The Gates. Vi gillar Stanne.

Hahahahaha jag borde tagit med min gamla digitalkamera istället, den är gammal som gatan men den äger iaf upp min mobilkamera på konsertbilder!

Den här bilden ska föreställa Serj Tankian.

Helgen fick avslutas med Revaxör, det var inte bara en öronpropp jag drog ut ur örat i slutet av kvällen, det var toppen på ett vaxproppsisberg som fortfarande inte har försvunnit……

MEN SYSTEM OF A DOWN VAR BRA IAF! Se, jag kan vara nöjd och klad hest 🙂

Kommentera

