Svår mat

Publicerat: juni 20, 2011 i Uncategorized

Två korvar med mos. Den i särklass krångligaste snabbmaten att göra.

Var på Sibylla förut och beställde två korvar med mos. Alltså, två korvar i en och samma bytta, med mos i. Det var inte lätt, tror fan att det hade varit lättare att tillreda den där skitgiftiga japanska fisken för dem. Stackars killen i kassan blev helt ställd och var tvungen att hämta en annan i personalen för att ens klara av att slå in beställningen i kassan och inte ens för förstärkningen var det lätt. Och vilken tid det tog! Robert beställde en korv med mos för han var inte lika hungrig, så de lade tre korvar på grillen. Roberts korv blev klar, han fick två, sen var det bara en korv kvar på grillen till mig. Viskgräl deluxe från Sibylla-killarna, de lade på en till korv på grillen till mig så att jag skulle få två och jag orkade verkligen inte säga till dem att jag kunde ta bara en korv och så kan jag och Robert byta sen eftersom vi ändå ska äta tillsammans.

På 7-eleven verkar det hellre inte helt självklart hur man ska tackla problemet med två korvar. Det kostar olika varje gång och ibland får man maten i en kartong med lock så att man lätt kan ta med den, och ibland får man den balanserande i en liten kartong utan lock.

Alltså… Det är rätt jobbigt att behöva lyssna på en nervöst viskande personal varje gång jag får nattcravings. De har gjort det på 7-eleven ett par gånger, och nu även Sibylla. De får helt stirrig blick, går med tvekande steg mot grillen, gör i ordning min mat och när man ska betala tittar de panikslaget på kassaapparaten och ber till synes i tystnad till Gud att han ska hjälpa dem att prissätta denna krångliga mat.

Snälla. Säg nej om det ställer till med problem. Säg att jag får köpa en korv istället, eller att jag måste köpa det där mealet som finns när man får två korvar med mos och dessutom en dricka. Eller skaffa en knapp på kassaapparaten för ”+1 korv”.

kommentarer
  1. Erik Fredriksen skriver:

    Sluta få mig att skratta när jag precis ska lägga mig! 😀

Kommentera

