FFFFFFFFUUUUUUUUUUU

Publicerat: juli 2, 2011 i Uncategorized

Gaaah, jag får psykbryt på Flattr-knapparna snart alltså! Har velat byta ut färgerna mot en färgskala som passar min design mer, det oranga vill jag ha mörkrött och det gröna vill jag ha grått, precis som allt annat i min design. Har efter nån timmes gräv i FAQ’s och forumtrådar hittat att man inte får ändra färg. Alltså, jag förstår ju hur de tänker, de har sina signatur-färger och vill bli igenkända.. Men.. Vet man vad Flattr är känner man igen formen på knapparna och vet hur man använder dem. Jag har lagt ned massa tid på att designa min blogg och har valt att ha den i vitt, grått, svart och mörkrött. Men den hemska jävla oranga färgen på Flattr-knapparna förstör verkligen hela min design och jag får irritations-ticks varje gång jag tittar på bloggen.

I forum-tråden jag hittade skrev Flattr-personen att om man inte gillar knappen får man posta en länk till Flattr eller nåt. Men alltså, hur många skulle flattra det man gör då? Hela vitsen med designen jag har gjort är att den ska vara clean och inte nerplottrad med massa tjafs, och Flattr-knapparna är tyvärr massa tjafs då de sticker ut något otroligt från resten av sidan. Hade det funnits en helt svartvit variant hade jag helt klart använt den då jag tycker att den passar bättre till en minimalistisk design.

Jag kan tänka mig att jag inte är den enda som pysslar med webbdesign som tycker att detta är ett problem. Flattr är ett skitsmidigt och totally awesome sätt att ge någon en liten slant för något den personen har gjort, men hur kul är det att ha en skitsnygg sida med ett skitfult sätt att ta emot donationer på? Va? VA?

Jag är stolt över min design och jag vill vara stolt över att folk kan Flattra mig också….

kommentarer
  1. @collentine skriver:

    handlar lika mycket om att folk som hittar till din blogg ska känna igen knappen för att kunna trycka på den.

    Om du absolut inte vill ha den går det att lägga in en bild där du länkar till din ”thing” på flattr sidan. Men det kräver att du alltid gör det manuellt och att dina besökare måste klicka två gånger för att flattra dig…

    /josef på Flattr

  2. admin skriver:

    Jag tycker att det är osmidigt, då jag vill att mina besökare bara ska behöva klicka en gång, samtidigt som jag inte vill compromisa min design.

    Tror ni inte att folk som hittar till min blogg hade känt igen en Flattr-knapp om ni utöver era skrikiga knappar ger valet att ha dem svartvita? Eller åtminstone en med mer dämpade färger. Jag förstår att ni vill att era knappar ska sticka ut, men jag vill kunna ha dem i nån slags färgmässig harmoni med resten av sidan, för att min design inte ska se obearbetad ut.

Kommentera

