Blåst

Publicerat: juli 14, 2011 i Uncategorized

Varje gång jag är ute och det blåser skriver jag minst 5 blogginlägg i huvudet om hur mycket jag lider och hur mycket mitt liv suger och hur gärna jag skulle vilja ha statistik på vilken stad i världen som är mest vindstilla så att jag kan flytta dit, helt oavsett landets stabilitet osv osv osv, bara mitt psyke får bli stabilt. Sen när jag väl ska skriva ett blogginlägg kan jag inte sätta ord på mitt hat.

Idag upptäckte jag någonting när jag var ute. Det var kvavt och varmt och klibbigt och äckligt i luften, och det blåste kallt. Och jag såg således förjävlig ut. Hår i munnen, hår på näsan, hår under näsan, hår i näsan, hår i ögonen, när det blåser kallt får jag bokstavligt talat hålla i mitt hår för att det inte målmedvetet ska leta sig in i varenda kroppsöppning jag har i ansiktet. När det blåser varmt? Ja då minsann, då går det fan för sig att flyga omkring lite sexigt sådär.. Tyvärr blåser det kallt större delen av året i det här landet. Även om termometern visar massa plusgrader kan luften vara superkylig och jag blir ful. Jag är ju inte snyggast på jorden när det är vindstilla heller, men jag är inte fulast heller ju! Men jag känner mig verkligen fulast i världen när det blåser kallt. Lite såhär:

Kommentera

