A day of ups and downs

Publicerat: december 29, 2011 i Uncategorized

Imorse när jag vaknade och skulle kolla på mobilen vad klockan var så startade den inte, trots att laddaren var i och att den hade laddats hela natten. Jag tog ut batteriet och simkortet, satte tillbaka dem och startade mobilen igen. Ingenting. Min HTC Legend har krånglat ett tag, det enda som har gjort den legendarisk på sistone är hur nära döden den verkar, så det var inte helt oväntat. Lite tråkigt bara, för jag fick häromdagen massa pengar som jag inte hade förväntat mig, och för de pengarna tänkte jag unna mig ett par skor som jag har velat ha länge och sen lägga undan resten av pengarna. Nu skulle jag ju få lägga de pengarna på en ny mobil. Robert kollade lite på min jävla kollar-man-twitter-blir-den-överhettad-telefon, kollade sen på laddaren och upptäckte att själva kontakten hade klickat loss från resten av laddaren (har ni HTC-laddare vet ni vad jag menar, den är i 3 delar liksom), antagligen när han hade råkat välta ned grendosan från fönsterbrädan igår. Monterade ihop laddaren igen och tadaaa, mobilen funkar. Någon täckning har jag dock fortfarande inte, så det enda som gör att den är lite bruklig här är wlanet.

Jag gick upp, satte mig vid datorn, glad över att jag slapp lägga pengar på en ny telefon, men samtidigt lite ledsen över att de där skorna jag ville ha är slutsålda överallt. Inte så konstigt, de är väldigt snygga, men sen när började alla bli så förtjusta i nitar? När jag började gilla nitar var det bara såna däringa punkare som gillade sånt. Fick nyhetsbrev från Nelly, de hade tydligen fyllt på sin rea, och jag tänkte what the hell, kan ju lika gärna gå in och kolla normalpris-skorna och se om nitskorna har kommit in. Högst upp på senast inkomna skor låg de. De fanns kvar i min storlek. Inget snack om saken, universum talade till mig. Nu tycker jag att posten ska snabba sig lite.

Eller nej vad säger jag. De kan ju vänta tills det slutar storma, jag vill ju inte att skorna ska bli typ vattenskadade. Som det håller på nu kommer det ju att regna in i Nelly-påsen. Har bott i den här lägenheten i snart 4 veckor, och det här är andra gången jag sitter gömd i sovrummet, för att det låter som att fönstren i vardagsrummet och köket ska gå sönder. I sovrummet låter det bara som att fönstret ska spricka lite, inte som att det när som helst ska explodera i ett regn av glassplitter över hela lägenheten. Dessutom blåser det inte i sovrummet. Det blåser i vardagsrummet. Oh lawd. Ett förstahandskontrakt känns fan inte värt det när man inte vågar vistas i lägenheten.

Kommentera

