Den årliga juleskadan

Publicerat: december 30, 2011 i Uncategorized

Det här verkar bli en tradition. Några dagar innan julafton förra året råkade jag som vissa säkert kommer ihåg trampa på min gamla plattång. Till er som inte visste: den var gammal, det tog typ 5 minuter innan den blev varm, jag behövde göra av den nånstans medan den blev uppvärmd, och jag råkade trampa på den. På mellandagsrean köpte jag en ny, som värmer upp sig på 15 sekunder.

Hur som helst, på juldagen i år skulle Robert köra ut brorsan till nån fest i obygden och jag åkte med för att det är rätt trevligt att vara ute och åka bil (hej bonde osv). Innan vi åkte tillbaka till mina föräldrar tänkte vi svänga förbi Coop och köpa chips och dip. Det fanns dip på Coop, men alla sorters dillchips var slut. Vi köpte dipen iaf, och styrde kosan mot ICA inne i stan. Framför oss körde en sänkt raggarvolvo, med avsågat tak. Alltså, köra nedcabbat i december, i snålblåsten? Oh lawd. Hur som helst, eftersom Volvon var så sänkt hade den stora svårigheter att ta sig över farthindren. I väntan på att Volvon skulle snedda över farthindret fick vi snällt ta och stanna. Pang säger det och så har vi fått en jävla bil i bagaget. Hon skulle ”bara kolla på mobilen” och så gick det som det gick. Fick lite ont i nacken, det gick dock över efter ett par dagar. Folksam tyckte att jag skulle gå till vårdcentralen ändå och få det dokumenterat ifall jag får problem längre fram, så idag bar det av till Rymdtorget. Har aldrig varit så bitter över att få betala vårdcentral-avgiften som då alltså, men ändå gött att få veta att allt är okej.

Undrar vad det blir för skada nästa år.

Kommentera

